Løbeplaner

Vi har flere hold alt efter sæson og efterspørgsel:

Onsdag

Begynderhold  
4-6 km Mogens  Gerda og Jytte
8-10 km Sanne og Jesper
Interval Søren og Jens


Søndag

Begynderhold   
4-6 km Mogens , Gerda og Jytte 
8-10 km Sanne og Jesper
+ 10km Søren og Jens

Trænere

   
   
   
Mogens 20800579
   
Jesper 42407451
Sanne 21670879
Jens 21269279
Søren 26279079
Gerda 61763609
   
Jytte 23937520



Interval

Vi tilbyder intervaltræning hver onsdag. Du skal kunne løbe 5 km for at deltage. Vi løber gentagne gange en kort distance,
500-1000 meter med højt tempo efterfulgt af en kort hvilepause.

En form for intervaltræning er bakketræning, som vi af og til dyrker op ad Vongshøj. Fordelen ved intervaltræning er, at man hurtigt opnår en forbedret form, fordi kredsløbet bliver styrket af at blive presset op i det røde felt.
Evnen til at pumpe blodet ud i de fjerneste kroge forbedres markant og dermed også iltningen af musklerne - og lige så vigtigt:
At tranportere affaldsstoffer (mælkesyrer) væk, hvilket forkorter restitutionstiden - altså evnen til at komme sig over en løbetur.